laupäev, 26. veebruar 2011

imeline!

jaajaa, ma kohe lõpetan blogimise!

enne tahtsin veel öelda, et Google on ikka imeline! mul on vaja teha endale pulmadeks sall, selline mõnus ja suur, mille saab jaheduse korral ümber võtta. erinevalt kleidist, mida endale ise õmmelda ei tohi, leidsin, et see, kui ma endale salli ise koon, ei peaks küll sinna mittetohtimise alla kuuluma.

igastahes, mul on mingi kiiks, et tingimata peab mu sall olema Haapsalu sall või vähemasti selle moodi. otsisin internetist müüjaid ka, aga pidin hindu nähes peaaegu pimedaks jääma. seetõttu hakkasin Ravelryst mustreid vaatama ja täiesti juhuslikult sattusin sellisele blogile nagu New lace - old traditions. ja vaimustusin! seal on olemas ühe salli õpetus, rääkimata imelistest motiividest. ma ei tea, aga siuke tunne on, et ma nüüd ainult neid peeneid pitsimustreid hakkangi edaspidi kuduma. tegin proovilapi ka, motiiv on kahekordne vesiroos:


lõng on maalt, vanaema kodust pärit ja puhas lammas. mu isapoolsed vanavanemad tegelesid lambakasvatusega, küll enda tarbeks, aga villa said nii palju küll, et see kokkuostupunktis lõngavihtide vastu vahetada. väiksena mulle väga see lõng ei meeldinud, oli kare ja lambane, aga nüüd mu üks lemmik. sellest tuleb ka sall.

tegelikult ma muidugi tahtsin rääkida hoopiski seda, et proovisin seda pitsimotiivi terve eilse õhtu teha ja pool ööd takkaotsa. aga ei saanud ega saanud kuidagi hakkama. enim tekitas segadust tingmärk "no stitch - ei ole silmust". kuna ma päris pitsi olen suhteliselt vähe kudunud, nuputasin end selle tähendusega peaaegu pooleks! proovisin igasuguseid variante, aga välja ei tulnud midagi. suures ahastuses (sest ma ometigi olin leidnud üle pika otsimisaja mustri, mis on täiesti ideaalne ja - oma ning eestimaine) otsisin juba blogipidajate meiliaadresse, et oma küsimusega nende poole pöörduda (ja oma rumalust tunnistada). õnneks meenus enne, et olemas on ju kõikvõimas Google. ma ausalt öeldes ei lootnud sealt eriti midagi, sest esiteks sai mu otsisõnaks pikk ja lohisev "what means no stitch in lace pattern" ja teiseks olin ma selle suures ärevuses ka grammatiliselt valesti kirjutanud (mis vist küll Google´is suurt midagi ei tähenda). aga kõigest sellest hoolimata - voila! kohe esimene link lahendas mu mure kahe sekundiga! suurepärane lihtsalt! ja kõikidele teistele teadmiseks: "no stitch" on lihtsalt selleks mustrisse kantud, et muster jookseks joonisena ka siis, kui vahepealseid silmuseid peab kahandama jne, kududes tuleb neid kohti ignoreerida ja neist üle minna. lihtne!

pean lõpetama, sest mu näpud sügelevad nüüd kuduma. üks valmis töö on küll veel näitamata - Madise imepeened kindad, aga need pole pestud ega vormitud, kuigi sellest hoolimata juba kasutuses. seetõttu polnud neid ka parasjagu kodus. nii et jäävad siis järgmiseks korraks.

Kommentaare ei ole: